Jak napsat tiskovou zprávu v 6ti bodech

Novináři dostanou desítky tiskových zpráv denně. Většinu z nich však vůbec neotevřou a obvykle neztratí ani pár vteřin, aby si přečetli alespoň první větu vašeho emailu. Přesto má smysl tiskovou zprávu napsat a poslat. Za předpokladu, že máte co říct a víte, jak to říct.

Před tím, než začnete psát tiskovou zprávu, si ujasněte několik věcí:

a) Co chcete říct

b) Komu to chcete říct

c) Čeho chcete docílit

Jakmile si odpovíte na základní otázky, můžete začít psát. Ale jak to udělat, aby vaše tisková zpráva neskončila rovnou v koši?

1. Začněte tím nejdůležitějším, tedy daty a čísly, ideálně co nejnovějšími, které se ještě nikdy (nebo alespoň hodně dlouho) nikde neobjevily. Taková data/čísla napište do titulku, perexu a prvního odstavce.

2. Máte data nebo čísla? Skvěle! Udělejte z nich trend. Dejte svá zjištění do kontextu, zjistěte, jak to mají ostatní, porovnejte svá čísla s dalšími výzkumy. Hledejte cokoliv nového, zajímavého a překvapivého.

3. Pište přirozeně, uvolněně a tak, aby to pochopila i vaše babička. Zapomeňte na odborné termíny, nebudete vypadat chytřejší. A navíc, novináře to odradí.

4. Citace některého z vašich interních odborníků je v TZ samozřejmostí. Přidejte ale ještě citaci někoho mimo vaši firmu (ideálně někoho známého), kdo je ve vaší oblasti uznávaný jako odborník.

5. Nezapomeňte na sebe uvést mobil. Pro novináře není nic otravnějšího, než když se nemůže rychle ujistit, že věc správně pochopil.

6. Až tiskovou zprávu napíšete, zkraťte ji. A pak ještě jednou. Sami budete překvapeni, jak stručně lze informaci podat, aby zůstala pochopitelná. A navíc, bude to mnohem zábavnější čtení – nikdo nemá čas na romány. -pet-

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email