Jahn má plán

Tak Martin Jahn se vrací do Česka. Vybaví se mi večírek před dávnými lety v hotelu Jalta na Václavském náměstí v Praze. Houf připitých novinářů, mezi kterými se nonšalantně vznášel mladý elegán, který s chápavým úsměvem přecházel všemožná faux pass přítomných. Když šlo s pokročilou hodinou do tuhého, po anglicku vyklidil prostor. Profík. Snad to bylo někdy na jeho cestě z vlády do představenstva Škody Auto. Martin Jahn byl vždy miláčkem médií. Úsměv, žádné kontroverzní téma, milé vystupování, vstřícnost, inteligence. Však také kariéru začínal jako marketér. Tuto polohu si udržel po celou kariéru. Nikoho nikdy nenapadlo řešit, proč se nechal najmout Standou Grossem do vlády a vydržel tam i za jeho nástupce Jiřího Paroubka. Mladý a schopný manažer z pozice vicepremiéra před více než patnácti lety oficiálně tvořil klíčové ekonomické reformy. Nicméně každému bylo jasné, že spíše plní roli jakéhosi fíkového listu. Čehož si byl jistě vědom. Ale odmítněte ve čtyřiatřiceti funkci vicepremiéra. Která vám otevře dveře do představenstva největší české firmy. Tam Jahn ostatně plnil podobnou funkci, tentokrát pro německé vlastníky. Čeští odboráři pak těžko mohli namítat, že v české fabrice nešéfují také Češi. Jahn následně udělal v německém koncernu krásnou kariéru, dlouhé roky šéfoval v Moskvě, v Německu nebo v Číně. Jistě se o něm dá mluvit jako o jednom z nejúspěšnějších českých manažerů. Je zřejmé, že svým zaměstnavatelům nyní udělá nejlepší službu ve své domovské zemi. Škodovka má vyklidit trhy mateřskému koncernu, a tak trochu potupně se zaměřit na souboj s Dacií či Peugeotem. Oficiálně však jde o digitalizaci či elektromobilitu. Kdo jiný, než osvědčený národní premiant by měl v této prekérní situaci čelit otázkám médií. -lib-

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email