6 nejlepších PR rad pro letošní rok

Covid se dotkl našich světů napříč zeměmi i obory. Píáristům už v loňském roce ukázal, že kromě evergreenů v podobě komunikační strategie a krizového plánu, je nutné udělat ještě jednu věc: změnit úhel pohledu. 

Covid je tragédie. O tom není pochyb. Zemřelo na něj 2,16 milionu lidí a asi všichni tušíme, že zdaleka nejde o konečné číslo. Zdá se, že o tom, jak využít pandemii covid ve svůj prospěch, může přemýšlet jen sobecký cynik bez špetky etiky, který slovo morálka zaslechl kdysi na základní škole při občanské výchově, a to ještě jenom možná. Jenomže jak praví české lidové rčení – zdání klame. Covid s námi bude ještě dlouho, a proto je s ním potřeba ve svých PR strategiích počítat, stejně jako s jakoukoliv jinou aktuální proměnnou.

Jenomže jak „využít“ pandemii pro svou PR strategii a nebýt hyenou? Tady je několik trendů, které když dočtete do konce, neuděláte chybu. A když se jimi budete řídit, pomůžou vaší organizaci udržet loajalitu cílových lidí (ať už jsou jimi fanoušci, zákazníci, novináři, papaláši nebo veřejnost) a získat důvěru nových tváří.

1. Zaměřte se na své nejbližší okolí

Podle Indexu spotřebitelů se více než 65 procent lidí zajímá o značku, která působí ve stejné lokalitě a zná místní problémy a potřeby. Soustřeďte se ve své PR strategii na své sousedy, a to doslova.

2. Naslouchejte a humanizujte

Mezinárodní průzkumy Ernst & Young ukazují, že lidé se chtějí ztotožnit s těmi značkami, které odpovídají současným hodnotám společnosti. Věnujte čas a energii naslouchání, abyste zjistili, jaká témata hýbou společností. A pak jděte do toho. Chraňte planetu, podporujte udržitelnost, sázejte stromy, jezděte na kole, ctěte svobodu a rovnost rasy i pohlaví.

3. Nemlčte a buďte jako Ikea

Udávejte tón, veďte, inspirujte, konejte. Držte se moderních společenských hodnot a nebojte se je do svých kampaní zahrnout, i když zdánlivě nijak nesouvisí s vaším byznysem. Ikea, která prodává montovaný nábytek, se taky nebojí postavit kampaň na právech homosexuálních párů nebo na obětech domácího násilí. (Kampaně jsou mimochodem dokonalé!)

4. Vyždímejte moderní technologie, i kdyby to mělo něco stát  

Vymyslete, jak můžete v online prostoru pomoci svým cílovým skupinám. Umožněte jim vyzkoušet si řasenku, dovolte jim vybrat si barvu potahu na kanape, umožněte jim online procházku vaším krajem nebo je zásobujte zajímavými daty. Všechno, čím lidem pomůžete, přinese vaší cílovce osobní prožitek a pozitivní emoci k vaší značce.

5. Jděte blíž. Ještě blíž. Ještě kousek

Poznejte svou cílovou skupinu. Právě teď je dobrý čas se jí zeptat, co ji trápí, jaké má starosti a obavy, nad čím přemýšlí. Jakmile to zjistíte, nabídněte pochopení a podporu.

6. Buďte „obyčejně virální“ aneb I´m just doing me

Internetoví influenceři nejsou nic nového a dobře zvolená influencer-celebrita vám může přinést vysoký engagement. Známá, a tak trochu nudná, věc, která v době, kdy mají lidé sociální kontakt víceméně jen přes síť, platí dvojnásob. Nepodceňuje ji, ale nebojte se zkusit to letos i jinak: spojte své téma s obyčejnými i „obyčejnými“ lidmi. S jejich všedním neinstagramovým (a tolik pravdivým) životem, ve kterém miliony lidí hledají způsoby, jak to udělat, aby to aspoň trochu fungovalo. Jednoduše – když se vám porouchá autobaterka, jeďte do práce na starém skateboardu. Dejte si k tomu brusinkový džus z petky a zazpívejte si Goťáka. A jestli nevíte, o čem teď mluvím, napište si do vyhledavače „ocean spray @ 420doggface208“. -pet-

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email